Tänkvärt

Häromdagen satte jag in detta på  min  fb.

Jag behöver säga detta 

-------

Eftersom vi blivit rejält utsatta för skvaller i många år, oftast gällande dotterns hemska utsatthet av mobbning( som de flesta förnekade och istället skyllde på henne )och eftersom de flesta som skvallrat om oss aldrig vågat ta kontakt med oss för att höra sanningen, så kände jag nu för att kolla upp vad ordet skvaller egentligen betyder ..
Jo men.. så här står det. :
Skvaller är
Prat, som går ut på att nedsätta eller förtala frånvarande personer.

Precis ....förtal !!
Istället för att prata med oss så lyssnar de på andra som inte känner oss alls..

-----------

Som sagt Samhället har blivit kallare

Respekten för andra har blivit en bristvara .

Tänk om vi kunde bli snällare mot varandra ,

istället för att hitta på grejer om andra 

Tänk vad lättare livet vore 

 
 

 

 

 

1 Kane:

skriven

Ofta behandlar folk alla som de ser som annorlunda på något sätt illa och utsätter för mobbning, kränkningar eller utfrysning. Det behövs inte mycket och ibland kan de inte ens riktigt sätta fingret på vad de ogillar, utan det är bara en känsla. Från en person som har blivit mobbad hela livet och aldrig fått uppleva att det slutat fast jag passerat 40 och trots att jag alltid har varit jättesnäll mot alla själv, kan jag bara säga att det ni har upplevt och upplever nog tyvärr inte är så ovanligt. Jag har bara sen länge nu insett att de flesta människor inte är bättre än så. Det har aldrig funnits någon ärlig värme eller godhet därute alls. Och de enda känslor som byter av varandra är ledsenhet eller ilska. Jag känner inget annat.

Kommentera här: