Vår

Blev en liten tur på Kinnekulle 😊
Våren har kommit
 
 
 
 
1 Kane:

skriven

Vackra bilder! :) Våren är fantastisk. Bästa tiden på året enligt mig. ;)

Tittat in här förr. Du har väldigt fina värderingar! Status och framgång med alla medel är det enda som betyder något för de flesta...Inte hur man är som person och behandlar andra. Och har man bara snällhet att ge, så har man ingenting.

Hela mitt eget liv har handlat om människors mobbning, kränkningar, elakhet, utanförskap och svek. Både hela skoltiden och även senare, i mitt vuxna liv. För några år sen sade mamma upp sig från sitt jobb där hon jobbat hela sitt liv och längst av alla då det framkom att en ny tjej mobbat och förtalat mig där på en oerhörd nivå med sina kollegor ända sen hon kom dit och den nya VDn och ledningen tog hennes parti och hjälpte mobbargruppen sprida förtalet om mig ytterligare. Det var det enda och sista stället i mitt liv där jag inte trodde mig ha varit mobbad och alltid känt mig trygg. Mamma hade gjort allt för företaget och alla svek och försvann, även de tidigare cheferna. Två år senare tog min halvsyster sitt liv vid 20, efter år av mobbning. Där försvann resten. Folk man också funnits där för och skulle gjort allt för själv.

Jag har nu förtidspension sen några år efter många års sjukskrivning just för att jag mår så dåligt över hur alla behandlat mig. Alla överöser mig med hat för det också, varje person man säger det till när de frågar vad man jobbar med. Jag är helt ensam, har bara min mamma och är helt socialt utstött. Även mobbad av nya grannar på den gata där jag alltid har bott.

Jag trodde alltid att det viktigaste var just att man var snäll mot andra. Då jag blev uppfostrad till att behandla andra som jag själv vill bli behandlad och alltid har levt efter det också. Det har aldrig värderats och de flesta har givit den direkta motsatsen tillbaka.

Jag tror, både i mitt och din dotters fall, att folk som mår bra av att kränka och ta ned andra för att känna sig starkare själva, söker runt just efter folk som de känner är "svaga" = snälla, konflikträdda, inte gillar bråk och redan är nedtagna och har dåligt självförtroende. Eftersom det är de enda de vågar ge sig på.

Hoppas verkligen det blir bättre för er i alla fall och önskar er allt gott!

Kram, Kane

Svar: Hej.. Jag känner verkligen med digDet är gräsligt hur folk kan behandla en.
Jag hoppas verkligen du kommer få det bättre med tiden..Ta hand om dig
Annkie

Kommentera här: